10 důležitých SEO tipů pro rok 2018 – 1. díl

Zajímáte se o novinky v oboru SEO? Uvažujete, jak byste efektivně vylepšili prezentaci vašich nebo klientových webů? SEO faktory se neustále mění a to, co dříve fungovalo, nyní už nemusí. Připravil jsem článek, který drží krok s dobou a pomůže vám efektivně zlepšit vaše SEO. Pokud se budete držet těchto tipů, můžete očekávat značné zlepšení dokonce i bez penalizace vyhledávačem Google.

1. Jako první věc vyřešte analytiku na webu

Vytvořte si cíle, kterých chcete při optimalizaci dosáhnout a následně je začněte přesně měřit. Pro měření vám nejlépe pomůže Google Analytics, Google Search Console. Tyto nástroje jsou zcela zdarma.

V neposlední řadě použijte také software, který zaznamenává heatmapu vašeho webu. Jedním z těchto nástrojů může být třeba hotjar. Zjistíte, které prvky si lidé na webu nejvíce prohlížejí nebo na co nejčastěji klikají. Tyto návštěvy si můžete přehrávat i jako video zpětně. Díky tomu můžete zjistit nějaké problémy, u nichž se vaši návštěvníci zastavují a pomocí toho optimalizovat webovou stránku.

2. Analýza klíčových slov

Musíme znát a odhalit slova a fráze, které hledající skutečně používají k vyřešení nebo k získání odpovědí na jejich problém. Vytvářejte web a obsah tak, aby byl co nejrelevantnější k jejich zadávanému dotazu a tak, aby zodpověděl jejich otázku, problém atd.

Co zde chceme, je primární klíčové slovo a dále sada souvisejících sekundárních klíčových slov, která lidé zadávají do vyhledávače. Takže musíte provést průzkum toho, co na webu a v obsahu máme. Když tak učiníte, máte nyní primární a sekundární množinu klíčových slov, na které se můžete zaměřit a začít optimalizovat.

K analýze klíčových slov můžete použít spoustu typů nástrojů. Ty, které jsou uživatelsky přívětivé a pomohou vám zjistit více informací, jsou placené. Pokud nechcete utrácet peníze, existuje zde i bezplatná varianta Google Adwords Planner. Můžete tam zadat klíčová slova, které se týkají vašeho oboru a zjistit si, jak moc jsou vyhledávané a jaké jsou další podobné klíčová slova, které souvisejí s vaším obsahem.

3. Nejprve pište pro lidi poté až pro vyhledávače

Je čas udělat změnu a přestat vytvářet obsah pouze na základě jednoho nebo pár klíčových slov. Nejdůležitější je napsat článek pro lidi tak, aby se jim dobře četl. V další řadě by měl být optimalizován i na klíčové výrazy týkající se vašemu cílení. Nezaměřujte se v článku pouze na primární a sekundární klíčová slova, ale zkuste využívat tzv. long tail výrazy.

Například: Máte stránky zaměřující se na tvorbu webu. Hlavní klíčové slovo může být v tomto případě tvorba webu. Pro to, aby jste získali co nejrychleji návštěvnost s malou námahou tak zkuste cílit na výraz moderní tvorba webových stránek.

Zaměřte se na to, aby článek lidi zaujal, dobře se jim četl a vzdělal je.

4. Vyzkoušejte SERP a zjistěte, co Google považuje za relevantní pro hledajícího

Tento nástroj znáte, i když si to možná neuvědomujete. Jak přijít na to, jak se pro daný dotaz dostat na první stránku ve vyhledávání Google? Odpověď je jednoduchá. Zadejte tento výraz do vyhledávání Google. Zobrazí se vám na první straně výsledky, které Google považuje za autoritativní a které mohou být uživateli nápomocné. Jak vám to, ale reálně pomůže?

  1. Můžete najít mezery, které ve vyhledávání chybí a vytvořit tak obsah, který bude pro uživatelé přínosný.
  2. Vypracovat lepší obsah než má konkurence. Ve výsledcích vyhledávání jsou často i neaktuální články se starými informacemi.
  3. Můžete se inspirovat strukturou starších článků a vypracovat nový, lepší a svěží článek, který vám opět může přivést spoustu nových uživatelů.
  4. Ovšem, jsou klíčová slova, která jsou velmi konkurenční a pro které je už vytvořeno spoustu stránek a obsahu. U nich je dobré si rozmyslet, zda-li chcete investovat váš čas a snahu pro to, abyste konkurenci překonali. V tomto případě je zase možné vzít všechny pro a proti a následně vymyslet postup nebo novou strategii.

Příklad:

Zde můžete vidět, že je prostor pro zlepšení. Články nejsou úplně aktuální (článek byl napsán v roce 2017). Stránky nemají optimalizovaný meta popis. Po otevření stránek zjištěno, že tam není téměř žádný obsah. Toto je ideální místo pro tvorbu článku a jednoduchého umístění na první pozici bez větší námahy.

5. Odstraňte vše, co zpomaluje vaše webové stránky

V minulosti se rychlost načítání webové stránky až tak neřešila. Jednalo se spíše o to, jak moc to vadí uživateli. Ovšem doba pokročila a Google zahrnul rychlosti načítání webové stránky mezi hlavní hodnotící faktory.

Údaje ze Strange Loop ukazují, že jednosekundové zpoždění při načítání stránky může způsobit ztrátu konverzí o 7 %.

strange loop 1 second delay

Další průzkum také poukazuje na důležitost rychlosti webové stránky. Podle eConsultacy 40 % lidí opustí web, který se načítá déle než 3 sekundy.

Nevíte si rady s tím, jak umístit dané klíčové slovo nebo výraz na první stránku? Inspirujte se a buďte lepší než konkurence!

Další díl najdete zde: 10 důležitých SEO tipů pro rok 2018 – 2 díl

Komentáře
  1. cedcommerce napsal:

    Thank you for this post. Its very inspiring.

  2. Daniel napsal:

    Krásný článek 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Více zde

  • Rubriky
  • Odběr novinek

    Po stisknutí tlačítka, vám přijde e-mail, kterým potvrdíte, že chcete odebírat e-maily vybraných témat.

    Jaké články z odboru vás zajímají?
    Vaše osobní údaje (e-mail a jméno) budeme (Your World s.r.o., IČ 05489679.) v rámci projektu Kluci v Praxi zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů se zajímavým obsahem z oblastí, které si vyberete v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani. Více zde