6 tipů pro tvorbu zajímavého SEO obsahu

V oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) je často nazýván obsah jako to hlavní, čím dostanete lidi na váš web. “Content is King”. Ať už je to otextování stránek, příspěvky na blog nebo hostující příspěvky, obsah je nedílnou součástí efektivního SEO.

Ne však veškerý obsah, který vytváříte, přinese vaši firmě slávu. Unikátní, vysoce kvalitní obsah v kombinaci s kreativitou podporuje SEO úsilí.

Pokud nejste kreativní v procesu psaní, budete vytvářet obsah jako mnoho vašich konkurentů, což snižuje šanci vystoupit z davu.

V tomto článku vám doporučím šest tipů, které vám pomohou při psaní kvalitního originálního SEO obsahu. Na konci článku naleznete menší bonus!

Pojďme na to!

seo content is king

1. Vyhledejte důležité klíčová slova

Prvním krokem k vytvoření užitečného obsahu je nalezení důležitých klíčových slov a frází, které vaše publikum používá k vyhledávání na Googlu. Pomocí Plánovače klíčových slov Google jako bezplatného nástroje zjistíte termíny, které vaše publikum používá k provádění vyhledávání na webu. Jakmile vytvoříte seznam klíčových slov, měli byste je zahrnout do svého obsahu.

Přidávejte klíčová slova do svého obsahu přirozeně, ať vaše věty nezní kostrbatě jako z Google překladače. Pozor! Vkládání nadměrného množství klíčových slov do článku způsobí vaší firmě více škod než užitku.

Tip! Snažte se do obsahu vkládat tzv. long tail klíčová slova. Jsou to slova, která mají nízkou vyhledávanost, ale nízkou konkurenčnost. Proto je tyto slova jednodušší umístit ve vyhledávání na lepších pozicích bez větší námahy a s nižším budgetem a tím získat více návštěvníků na vašem webu.  

2. Vyřešte problémy vašeho publika

Psaní obsahu, který řeší problémy vašich návštěvníků, je jistým způsobem, jak zajistit úspěch vašeho SEO úsilí. Lidé mají tendenci sdílet obsah, který považují za užitečný, což zvyšuje dosah obsahu. Čím více lidí čte váš obsah, tím více se Googlu bude líbit. Proto byste se měli ujistit, že vaše strategie obsahu SEO se točí kolem problémů vašeho publika.

3. Pište tak, abyste udrželi pozornost

Lidé jsou netrpěliví a důležité informace chtějí mít ihned před sebou. Snažte se do textu vkládat prvky, které udrží pozornost návštěvníka co nejdéle. Pokud nezaujmete během prvních pár sekund, návštěvníci mohou opustit vaše webové stránky, aniž by si přečetli celý článek. Dokonce, i když zůstanou, většina z nich nebude číst ani mezi řádky.

Tip! Používejte odrážky, podkapitoly, kurzívu a tučný text pro zvýraznění důležitých informací. Pište krátké věty a krátké odstavce. Umístěte důležité informace na začátku, na střed a na konec vašich obsahových bloků.  

4. Uveďte fakta a čísla

Pro přesvědčivé psaní jsou důležitá fakta a čísla. Podporují vaši hypotézu a argumenty. Pokud vytvoříte svůj SEO obsah s podloženými daty, vytvoříte přesvědčivý a inspirativní článek. Měli byste však důkladně prezentovat data tak, aby váš obsah nevypadal jako nudná zpráva s mnoha čísly. Také se ujistěte, že data, která používáte, jsou dobře vysvětlená. Pokud vaše publikum nepochopí význam čísel, které jste uvedli, ztratí zájem, bez ohledu na to, jak užitečný váš obsah je.

5. Použijte lákavé a relevantní obrázky

Je pravda, že obrázek vydá za tisíc slov – někdy i prostý a jednoduchý obrázek sdělí více, než velký odstavec textu. Ve svém SEO obsahu vždy používejte zajímavé a relevantní obrázky například vašich produktů. Skvěle článek obohatíte i infografikou. Kdykoli používáte obrázek, nezapomeňte přidat značku ALT, aby byl optimalizován pro vyhledávání. Někdy je totiž obtížné vhodné obrazky najít a vhodný popisek tomu pomůže. Výhody, které dobrý obrazek může na blogu nabídnout, za váš čas rozhodně stojí.

6. Napište to pro lidi

Při psaní SEO obsahu zvažte následující otázky:

  1. Je to způsob, jakým by to normální osoba řekla?
  2. Jak se bude někdo cítit při tom, co jsem napsal?
  3. Dělám dostatečně jasné body?

Pokud vyhodíte všechna velká marketingová slova a napíšete to tónem a jazykem vašeho publika, o váš obsah bude trvalý zájem.  

Závěr

Unikátní obsah je nezbytný pro úspěch vašeho SEO úsilí. Pokud píšete obsah založený na důležitých klíčových slovech, uveďte prvky, které vám přidají na důvěryhodnosti a doplňte je o důležité snímky. Nezapomeňte, že pokud se lidem líbí váš obsah, Googlu se bude váš obsah také líbit.

Slíbený bonus v podobě infografiky (infografiku jsme nevytvořili, proto přikládám zdroj: https://www.iliyanastareva.com/blog/7-best-storytelling-infographics) jak zaujmout člověka zde:

Jak lidi zaujmout při čtení blogu

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Více zde

  • Rubriky
  • Odběr novinek

    Po stisknutí tlačítka, vám přijde e-mail, kterým potvrdíte, že chcete odebírat e-maily vybraných témat.

    Jaké články z odboru vás zajímají?
    Vaše osobní údaje (e-mail a jméno) budeme (Your World s.r.o., IČ 05489679.) v rámci projektu Kluci v Praxi zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů se zajímavým obsahem z oblastí, které si vyberete v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani. Více zde