II. Když kampaně nefungují…

V minulém článku, jsme se podívali na základní věci, které ovlivňuji funkčnost reklamních kampaní na Facebooku. Dnes se podíváme trochu hlouběji a ukážeme si, proč je důležité znát svá čísla.

Klienti se na mě nejčastěji obrací se žádostí: „Reklamy na Facebooku nám nefungují a už si s tím nevíme rady.“

Výborně!

Ale co to vlastně znamená, že kampaně nefungují? Připravil jsem pro vás několik otázek, které, když si správně zodpovíte, nasměruji vás ke zdárnému výsledku a možná objevíte příčinu svého neúspěchu. Podobný postup používám také. Ukážeme si to na kampani, jejichž hlavním cílem je PRODEJ, ale kampaň nefunguje a prodeje nejsou. Jak tedy postupovat?

  1. Víte, při jaké ceně za kliknutí a při jakém konverzím poměru se dostanete na požadovanou částku za nákup?
  2. Jaký máte konverzní poměr pro přidání do košíku a pro nákup? (Jak v celém eshopu, tak v rámci jednotlivých kampaní).
  3. Jakou máte průměrnou hodnotu objednávky?
  4. Jakého dosahujete průměrného ROI, ROAS a PNO ve výkonnostních kampaních?

Přehled:

Tyto otázky bych označil za klíčové a před tím, než vůbec nějakou kampaň spustíte, je dobré tyto údaje vědět. Pro lepší vysvětlení, jsem vytvořil tento přehled:

  1. Konverzní poměr eshopu: 5 %
  2. Konverzní poměr pro přidání do košíku: 12 %
  3. Maximimální PNO: 15 %
  4. Optimální PNO: 10 %
  5. Průměrná hodnota objednávky: 3 500 Kč

A nyní počty: Když na web přijde 5 000 lidí, nakoupí 250 lidí za 3 500 Kč, vygeneruji tedy tržby v hodnotě 875 000 Kč, při optimálním PNO vydám za kampaně tedy: 87 500 Kč. Cena za konverzi v takovém případě musí být 350 Kč a za kliknutí byste neměli zaplatit více, než 17,5 Kč.

Vycházejte ze svých dat, které máte ve svém reklamním účtu. Samozřejmě se výsledky budou lišit kampaň od kampaně, ale je dobré znát průměrné výsledky a vědět, kdy už se jedná o strašný p*ůser. Také je důležité znát svůj vlastní byznys, jinak tyto čísla budou vypadat u e-shopu, který je postaven na retenci zákazíka a jinak u jednorázového nákupu.

Od Facebooku až ke Google Analytics

V okamžiku, kdy znáte svá čísla a víte, kam se potřebujete dostat, už si jen rozdělíte každou kampaň, sadu reklam a reklamu. Začněte od Facebooku a přesuňte se pomalu do Google Analytics.

  1. Kampaň nefunguje kvůli vysoké ceně za kliknutí nebo kvůli nízkému konverznímu poměru? Nebo je obojí úplně špatně?
  2. Kolik lidí se posunulo v trychtýři blíže k cíli a nedokončilo objednávku?
  3. Jaké jsou rozdíly v cenách mezi jednotlivými publiky při A/B testování?
  4. Kolik času lidé stráví na mém webu, když je přivedu na stránku?
  5. Kolik si průměrně zobrazí stránek?
  6. Jaký mám bounce rate?

V momentě, kdy si tyto data sesumírujete, dostanete poměrně krásný obrázek o tom, proč vaše kampaň není dobrá a kolik příčin má neúspěch vaší kampaně. Většinou to není jen o vysoké ceně za kliknutí na Facebooku. Snažte se najít spojitosti v úspěšných kampaních, porovnávat si to s těmi, které vám tak nefungují a odhalujte příčiny, chyby a věci, které je potřeba zlepšit. Pamatujte, že úspěch není o tom, nastavit jednou kampaň, která bude fungovat a když fungovat nebude, všechno smazat, zahodit a začít znovu. Úspěch je o postupné optimalizaci a zdokonalování jednotlivých kroků, tak abyste se dostal k vysněnému cíli!

Mějte se krásně a budu rád, když se se mnou podělíte v komentářích o to, jak přistupujete k nefunkčním kampaním vy!

Vít Schaffarczik
Od roku 2015 se věnuji Facebookové reklamě. Spravoval jsem kampaně ve více, než 10 zemí světa a na třech různých kontinentech.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Více zde

  • Rubriky
  • Odběr novinek

    Po stisknutí tlačítka, vám přijde e-mail, kterým potvrdíte, že chcete odebírat e-maily vybraných témat.

    Jaké články z odboru vás zajímají?
    Vaše osobní údaje (e-mail a jméno) budeme (Your World s.r.o., IČ 05489679.) v rámci projektu Kluci v Praxi zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů se zajímavým obsahem z oblastí, které si vyberete v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani. Více zde